E-kura czy e-jajko – internetowy spór

Specyficzną rolę w promowaniu e-biznesu mają banki. Te instytucje finansowe były przodownikami w biznesie elektronicznym. Nic dziwnego – ich produkty były wręcz niezbędne do funkcjonowania e-biznesu. Można się zastanawiać, czy pierwsza była kura czy jajko – to znaczy banki internetowe czy takież sklepy, ale jedno jest pewne – bez elektronicznych pieniędzy nie byłoby elektronicznych zakupów. Spory o to, czy sklepy internetowe zmusiły banki do tworzenia wirtualnych oddziałów, czy banki tworząc owe – dały możliwość rozwijania się e-przedsiębiorczości i firmom, nie mają najmniejszego sensu. Dziś dzięki produktom e-banków większość firm (między innymi korporacja internetowa) koncernów i osób prywatnych korzysta z dobrodziejstw Internetu. Dzięki temu mogą robić zakupy, płacić rachunki, otrzymywać wynagrodzenie i inne należności. Śmiało można powiedzieć, że e-banki są podstawą e-biznesu, a jeśli chcemy być dokładniejsi, powinniśmy stwierdzić, że to sam produkt jakim są e-konta stanowią podstawę e-biznesu.

Leave a Reply